Şoapte aud în noapte

Trec zilele şi nopţile. Trec anotimpurile unele după altele. Aşa a trecut şi primăvara asta. Şi pentru mine n-a însemnat nimic. Ca şi cum aş fi citit într-un ziar un articol cu un titlu de mare referinţă, iar la final aş fi constatat că de fapt nimic nu a fost şocant. Ci doar titlul care era foarte colorat.
Îmi amintesc tot mai des cum mă întrebam la un moment de răscruce ce fac cu viaţa mea. Existam. Deci trebuia să-mi găsesc şi răspunsuri.
Încă nu-mi este foarte clar nici astăzi de ce mi-am ratat existenţa. Am să încerc un răspuns tot eu. Pentru că noi, oamenii, suntem extrem de talentaţi în a ne complica viaţa. Singura viaţă care ne-a fost dată, cel puţin aici pe pământ.
De ce tot mai des mi se pare că aud în noapte şoaptele singurei iubiri, pe care nu am uitat-o nici o clipă? Ci doar voiam să cred că am uitat-o. Şi asta se întâmpla demult.
Poate am un răspuns. Acum când stau şi fac un bilanţ, deşi s-ar putea spune că e prea devreme, sau poate nu, cred că nu mi-am ales drumul corect. Am ajuns la o intersecţie şi mi-am ales cărarea întortocheată. Povestea mea niciodată nu a fost foarte frumoasă dar nici urâtă. Ci doar o poveste prea obişnuită.
Ce frumos sună fraza: „dau viaţa mea pentr-o iubire“. Am nevoie de iubire. Dar cine nu are nevoie? Păsări, copaci, flori. Toate au nevoie de iubire.
Dumnezeu este iubire. Şi aş vrea să mă întâlnesc cu iubirea în această noapte. A Învierii.
“...dar... nu-i de -ajuns să vrei fără a putea“
Şi pentru asta nu-ţi lăsa sufletul rece. Nu sta „goală“ între ziduri. Şi nu aştepta. La capătul aşteptărilor s-ar putea să nu găseşti întotdeauna ce cauţi.
Spune un „te iubesc“ astăzi. Mâine s-ar putea să nu mai ai cui. Ce bine ar fi fost să-mi treacă prin minte toatea astea...atunci..cândva.
*
Acum sunt un alt om. De aceea implor ca şi Nichita: „Mai lasă-mă un anotimp, un an, un timp.“ Mi-e dor încă să aud şoapte în noapte.

Free counters!