Mundus imaginallis

Când trăieşti miracole în fiecare zi, miracolul devine rutină. Ce e miraculos în mod constant pentru mine? De pildă, luxul imaginaţiei. Pentru că în felul acesta supravieţuiesc. Îmi imaginez că oamenii nu se tem de adevăr, că nu se tem de ei înşişi, că nu se tem să iubească cu toată fiinţa lor orice... numai să iubească. Pentru că atunci când iubeşti descoperi că ai în tine o nebănuită tandreţe, bunătate, duioşie. Una peste alta simţi o stare de bine, de pace. Pacea care are nenumărate deschideri spre miracol, în vreme ce catastrofa are foarte puţine.De ce mai scriu eu uneori? Scriu pentru că nu mai pot altfel. Pentru că simt că dau pe dinafară şi atunci vreau să strig, să mă audă cineva, oricine, dar să mă audă.Şi strig cu pana gândului şi sufletului în nopţile mele albe de vis, cu inima mistuită de dorinţi. Nu mor dar, nici nu exist. Sufletul meu încărcat de povara păcatelor mă pedepseşte punând piedica timpului între noi: eu şi destin.Omul plin de pasiuni, de patimi, de năravuri, stăpânit de dezmăţ, de desfrîu, de apucături. Omul această imperfecţiune gravă, fără principii şi moralitate, fără suflet şi simţire. Şi cu cât cunosc mai mult despre om cu atât mă simt mai ucisă.Totul este accidental în viaţa mea. Însăşi apariţia mea aici printre voi, printre cei sensibili. Sau poate Dumnezeu joacă zaruri cu mine...dar nu cu universul!Ochii clipei mele sunt cei mai frumoşi atunci când poemele edenului cântă crinul divin, acolo unde apele visează la rodnicie. În această minunăţie m-am ivit eu, un scai cu glas rătăcitor de albatros, acolo unde talazurile se sparg de stânci roase de paşi netrecuţi, iar apusurile de soare sângerează lacrimi, pe care ochii mei nu le mai pot plânge pentru că sunt prea fierbinţi şi grele. Diamant de suflet inundat de lacrimile voastre... dăruirea iertării, ploaia care topeşte furtuna.Şi atunci întreb: de ce soarele a atât de mic iar ploile se întorc iar şi iar, de ce burniţa toamnei e rece, de ce se prind păsări în lanţ, de ce sunt beată de nelinişti, de ce ceaţa crescută din ploi zboară peste lume cenuşă de frunze?......Ce adâncă e tăcerea ta. Şoaptele s-au spart în sufletul tău.Mi-e dor de tine în fiecare zi, te-aş răpi din braţele timpului care mi te-a furat. Te-am ţinut cât de strâns am putut dar ai alunecat şi ai căzut tot mai departe de mine. Râsul mi s-a înecat în dor, mi-a rămas în noapte destinul. M-am săturat de mine îmi sunt prea mult, şi nu-mi mai încap.De ce plâng? Tristeţea stă pe frunzele-n rugină şi în simfonia toamnei care stă să-mi îngheţe gândurile. Şi vine sfânta noapte, se tot întoarce, iar eu...eu...nu ştiu să spun ce-am fost, şi-acum ce sunt. Doar îmi imaginez!

Free counters!